top of page

ראיון עם יעל פסו, מנהלת מרכז "שלומית" להעצמת המשפחה


  1. מה הם תחומי הפעילות העיקרית של המרכז? התחומים המרכזיים בהם אנחנו עוסקים כרגע הם הדרכת כלות, מפגשי זוגות צעירים לאחר חתונה עם זוגות בוגרים (תוכנית "בארבע עיניים"), סדנאות הורות וסדנאות מיניות בריאה והכנה לגיל ההתבגרות. בנוסף פיתחנו תוכנית לבתי ספר בנושא חינוך בדור של מסכים. בימים אלה אנו מתחילים תוכנית נוספת של הנחיית הורים פרטנית.

  2. אילו פעילויות התחדשו והתרחבו בשנה האחרונה? רבות מהתוכניות של המרכז התרחבו בשנה האחרונה. התוכנית של מיניות בריאה נכנסה השנה לארבעה בתי ספר בעיר. התוכנית של חינוך בדור של מסכים נכנסה לשלושה בתי ספר. כמות הכלות שפונות למרכז לקבלת הדרכה גדלה בשנה האחרונה. תוכנית בארבע עיניים החלה לפעול רק לפני מספר חודשים ואני מקוה שהיא תלך ותתרחב עם הזמן.

  3. איך בא לידי ביטוי הקשר בין המרכז לבין הקהילה? הרבה מהמנחים והמדריכים שפועלים דרך המרכז הינם חברי קהילה: מדרכות כלות, זוגות מלווים, מנחי מיניות בריאה, מנחי זוגיות ומנחות הורים. בנוסף חברות מספר חברות קהילה בצוות ההיגוי של המרכז המתכנס אחת לכמה חודשים ומסייע לי בגיבוש החלטות משמעותיות. חברי קהילה גם נהנים משירותי המרכז ומשתתפי בסדנאות בתחומים השונים.

  4. האם יש שיתופי פעולה עם גורמים נוספים בעיר? המרכז משתף פעולה כיום עם המרכז הרוחני ליוצאי אתיופיה, עיר ללא אלימות והמרכז לגיל הרך.

  5. נשמח לשמוע על מקרה, סיפור קטן, שמחדד את חשיבות המרכז בעיניך. תמיד מרגש ומשמח אותי לשמוע הורים שמדווחים על שיפור משמעותי בבית בעקבות סדנה בה השתתפו. בנוסף, מרגש לראות את הקשרים המיוחדים שנוצרים בין המשתתפים בסדנאות, שמאפשרות שיח ממקום פתוח ואינטימי שלא מתאפשר בד"כ במקומות אחרים.

  6. אילו עוד חלומות ותכנונים יש לך עבור מרכז שלומית? החלום שלי הוא שלמשפחות בעיר יהיה מענה לקשיים שעולים בכל שלב התפתחות שלהן ושתיווצר נורמה ברורה שמשפחה היא נושא שיש ללמוד כדי לחוש בו צמיחה והתקדמות. הן בתחום הזוגיות – בסדנאות זוגיות ובליווי זוגי לזוגות צעירים, והן בתחום ההורות – פתיחת סדנאות הורות ומיניות בריאה במעונות, בגנים ובבתי ספר כדבר שבשגרה. בטווח הרחוק אני מקוה שנקבל מבנה לפעילות של המרכז ואולי גם ניכנס לתחום הטיפולי שיש בו חוסר מאוד גדול בשטח.


Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page