top of page

סיכום בית המדרש הקהילתי "ובחרת"

החודש סיימנו שלושה מפגשים בסדרת בית המדרש הקהילתי, שנושאם היה "ובחרת: מה יש לתורה להגיד לנו על בחירות 2019". בית המדרש הקהילתי שואף להיות מוקד רוחני-אידיאולוגי שמטרתו לחבר את חברי הקהילה סביב לימוד ובירור, מתוך מטרה של דבקות בקב"ה ומידותיו ומתוך אמונה שהלימוד צריך להוביל למעשה ולהשפיע על העשיה שלנו בכל דרכינו - במשפחה, בעבודה, בחיי הקהילה ובחיים האזרחיים.

בסדרה זו התכנסנו חברי הקהילה ללימוד סוגיות סביב קריטריונים בבחירת מנהיג, בשאלת סולם הערכים המנחה אותנו בבחירת מפלגה, ובשאלת גבולות וניהול שיח פוליטי - נושאים שהעסיקו רבים מהציבור הישראלי בשבועות האחרונים, ובכלל. הרגשנו איך לימוד בחבורה, סביב מקורות קדושים הרלוונטיים לחיינו עכשיו, יצר שיח אמיתי, מכבד, פתוח וגם נוקב ששימש מעין תיקון לשיח הציבורי האלטרנטיבי שמוצע לרוב.

אנו מתפללים שהקב"ה ייתן חכמת לב ואומץ רוח למנהיגנו לפעול למען שמירה על עם ישראל ואחדותם, למען המשך התפתחות מדינתנו היקרה בצל כל האתגרים והקשיים, ובתפילה לקירוב הגאולה השלמה.

במקביל למפגשי בית המדרש, השקנו גם סדרה של עלוני שבת "שבת ביחד" שחולקו במספר מוקדים בעיר ונשלח בתפוצת ווטסאפ עם גרסה להדפסה.

מטרת העלון, כפי שהגדרנו אותו:

"עלון השבת הטרי הזה, יוצא לאור מתוך רצון להרחיב ולבסס את השיח הקהילתי של קהילת 'מגשימים ביחד' בנתיבות, ולפתוח אותו בעז"ה גם למעגלים נוספים. אנו מקווים שהוא יוכל לשמש כגורם חיבור תורני ורעיוני לקהילה, גם במציאות שבה היא אינה מסוגלת להיאסף יחד במובן הגיאוגרפי. רצינו לנסות ולחזק קהילתיות הנוגעת בנקודות החיבור שבין בית המדרש לשגרת החיים, בין פרשת השבוע לדילמות היומיומיות שאנו פוגשים סביבנו יום יום. בתוך שגרת החול העמוסה של מסגרות העבודה וצרכי הבית, השבת היא הזדמנות בשבילנו להיפגש, לשוחח, ללמוד יחד. בעיני רוחנו אנו רואים שולחן שבת שבו יושבים יחד בני זוג, הורים וילדים, אורחים ומארחים, חברים קרובים יותר וקרובים פחות, בני גילאים שונים, בני ישיבה או בנות שירות, ועוסקים בפרשת השבוע ובענייני דיומא. העלון הזה הוא הצעה קטנה, אפשרות נוספת, בדרך לשם..." (מאמר המערכת, עלון פר' "ויקהל")

מערכת העלון וצוות בית המדרש בוחנים כעת את המשך תפוצת העלון ונשמח לשמוע הערות והצעות להמשך הדרך!


Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page